Úvaha - Skutočnosť mojimi očami

03.12.2012 16:26

Na začiatok vám chcem povedať len toľko: Všetci ktorých sa článok týka, Hanbite sa. Je mi z vás zle..

Týmto článkom chcem poukázať na skutočnosť „mojimi očami“ ktorú si mnohý z vás buď nepripustia alebo ju nechcú vidieť. Budem písať v 3. osobe, pretože nie som jediné dieťa na svete ktoré pozná tento „prípad“.

A ešte niečo... Nebudem sa vám ospravedlňovať, nebudem vám hovoriť „bez urážky“, urážajte sa koľko chcete, viem, pravda občas bolí. Môj názor mi nikto nevezme tak si trhnite. Som drzé dievča ktoré vám doslovne pľuje pravdu do očí, spamätajte sa.

 

 Dnes má už zrejme polovica detí sveta rozvedených rodičov. Prečo? Len pre sebeckosť a bezcitnosť... Väčšinou sú to naši „drahý oteckovia“ ktorý sa rozhodnú odísť. Určite veľa detí pozná nasledovné dve vety:

- Neodišiel som od teba ale od tvojej mamy. Teba by som nikdy neopustil – tvrdia.

Ale koľko pravdy sa v tom skrýva? Žiadna. Pretože keby ste nás mali radi ako to tvrdíte, nikdy by ste neodišli, nikdy by ste sa neodsťahovali a nikdy by ste nepodali žiadosť o rozvod – zostali by ste kvôli nám, pretože by vám na nás natoľko záležalo. Problémy sa dajú vyriešiť aj inou cestou, vždy máte na výber na tisíc spôsobov... Lenže vy si zvolíte tú prvú a najjednoduchšiu alternatívu – odísť. A pritom nikdy neberiete ohľad na nás – na deti ktoré za nič nemôžu, ktoré si nezaslúžia trpieť kvôli vám a vášmu egu. Ešte len malým deťom, ktoré ešte pravdu nedokážu rozpoznať od klamstiev, vsugerujete že ich máte radi. Keby však tie deti vedeli čo sa deje, prevracal by sa im žalúdok od toľkého hnusu a znechutenia...

 A druhá vec ktorú som vám chcela vyčítať a doslovne vytmaviť... Tá vaša „striedavá starostlivosť“, vaša „stredná zlatá cesta“. UVEDOMTE SI KONEČNE ŽE NIE SME ŽIADNE KNIHY Z POŽIČOVNE KTORÉ SI BUDETE MEDZI SEBOU POHADZOVAŤ!!! Sme deti a máme právo nebyť považovaný za „výhru“. Dieťa ktoré žije raz tu a raz tam nemá žiadne zázemie! Skúste sa vžiť do kože takých detí a potom povedzte že to je dobré! Uvedomte si konečne svoje konanie. Pretože to čo robíte, nie je v prospech detí. Je to v prospech vášho prekliateho citlivého ega ktoré vám nedovoľuje „prehrať“.....

 

Nebudem vám tu rozpisovať slová ktoré by sa mi ľahko vyšmykli keby som sa prestala ovládať. Dúfam že ste pocítili krutú pravdu, že vás to trápi a že vás moje slová budú v noci prenasledovať ako najhoršia nočná mora, aby ste v tých svojich kamenných srdciach aspoň na chvíľu pocítili tú bolesť, ktorú ste svojim konaním spôsobili.

Len toľko som vám chcela na koniec odkázať: Konečne si uvedomte že ide v prvom rade o nás, pretože my si neskôr v živote odnesieme bremeno ktoré ste na nás uvalili.

 

Vaša neopísateľne znechutená a pohoršená,

Gréta

—————

Späť


Úvaha - Skutočnosť mojimi očami

Dátum: 01.01.2013

Vložil: Calla

Titulok: Zhoda

Ale myslím že v jednom sa zhodneme - Keď sa riešia tieto otázky , mali by sa našim názorom zaoberať viac než sa zaoberajú , lebo ako si povedala , ide o nás .
Ale nezabudnime skúsiť pochopiť aj my ich ...

—————

Dátum: 10.01.2013

Vložil: Gréti

Titulok: Re:Zhoda

100% súhlasím :D
Chápať dospelých??? To je docela ťažký oriešok, ale zvládnuť sa to určite dá pretože Nič nie je nemožné ak pre to spravíš maximum ;)

—————

Dátum: 01.01.2013

Vložil: Calla

Titulok: Kúsok pravdy

Názov si skutočne trafila - je to naozaj tvojimi a od nikoho nepožičanými očami . Tento veľmi subjektívny úsudok bol v skutku poriadne vášnivý a kritický . Niekomu by si tým kompletne vyčistila žalúdok . V mnohých prípadoch máš pravdu , je to takto fakticky kruté .
Lenže niekedy je to lepšie takto . Niekedy už nie je iná cesta , než rozvod , niekedy znechutenie z partnera nedokáže vyvážiť ani láska k dieťaťu . Skrátka , keď sa už ďalej nedá takým spôsobom žiť , musí dôjsť k rozvodu . Myslíš že vždy sa ide hneď k rozvodu ? Nevidíme všetko čo sa medzi nimi deje . Koľko krát riešili nezhody kým my sme boli vonku , alebo sme spali ? Nám sa možno zdalo že sa rozhodli odrazu , ale mohlo k tomu viesť a niekoľko ročné handrkovanie a konflykty . Alebo sa stalo niečo čo bolo pre ich spoločný život neúnosné .
Ďalej , striedavá starostlivosť , máš pravdu že zázemie je tu slabé . Jedna knižka je práve o dievčati čo je chvíľu u otca , chvíľu u mami a veľmi dlho sú z toho samé problémy , kým sa jej nepodarí vysporiadať sa s tým ( pomohlo jej v tom aj stretnutie so zopár ľuďmi ) . Lenže predstav si , že dieťa ktoré ľúbi oboch rodičov , by odrazu žilo iba s jedným a druhého by vídalo dvakrát do roka . Otázka striedavej starostlivosti je teda veľmi individuálna a som toho názoru že môže veci urobiť znesiteľnejšími ak s ňou dieťa súhlasí .
Máš pravdu , častokrát na nás nehľadia a to je frustrujúce , ale častokrát je to práve naopak . A kruté súboje o vlatníctvo dieťaťa môžu prameniť z priam slepej lásky k dieťaťu . A niekedy tieto spory prebehnú dokonca aj v kľude .
Jednoducho nie je prípad ako prípad a hádzať to všetko do vreca - zlé , kruté a egoisticé rozhodnutia - sa mi zdá tiež trochu kruté a egoistické .
Je taká pekná veta - Nesúď iným aby si sám nebol súdený . Vieš čo vidíš a vieš čo si o tom myslíš ale to všetko je len kúsok pravdy . Nepoznáš ten zvyšok a tým myslím aj ten zvyšok ktorý by si zistila iba keby si to prežila v koži rozvádzajúcich sa .
Možno príliš moralizujem ale ja proste cítim potrebu upozorniť na zopár týchto detailov pretože menia celú vec od základov .
Skrátka , máš pravdu a v mnohom s tebou súhlasím , podala si ju naozaj bravúrnym spôsobom , ale neplatí to vždy a tvoja kritika je možno až príliš ostrá .
P.S. - Neurazila som sa ani ti nechcem nadávať , len chcem poukázať na zopár vecí .

—————

Dátum: 10.01.2013

Vložil: Gréti

Titulok: Re:Kúsok pravdy

To čo som napísala bolo naozaj z môjho pohľadu. Nie, nehovorím že je to tak vždy ako hovorím ja, ale sú také prípady, dobre poznám. Každý prípad je niečim osobitný, tak ako hovoríš, možno to dieťa má rado oboch rodičov, ale zasa na druhú stranu ich mať rado oboch nemusí atď... Ja som však brala do úvahy skôr ten jeden konkrétny prípad, nepísala som to "okruhovo". Je to len názor na jeden konkrétny prípad. Môžno som to aj písala preto aby som "niekomu" poriadne prečostila žalúdok, ale skôr som to písala len zo zlosti, len preto aby som svoj názort nemusila dusiť v sebe... Uznávam, bola som strašne naštvaná (už som vychladla :D), ale zato neľutujem ani jedno slovo ktoré som napísala, pretože sa svojho názoru držím či už v zlosti alebo dobrej nálade.
Moja kritika je naozaj možno príliš ostrá, ale upozorňujem že som písala ku konkrétnemu prípadu a nie "okruhovo". Po pravde, snažila som sa trochu krotiť, takto som to vyjadrila najjemnejšie ako som mohla. Ak by som písala všeobecne, tak by som určite nenapísala to čo som napísala.

—————